
Greenteco Waldemar Kulikowski
ul. Dworcowa 13A, 62-030 Luboń
Smaczne i zdrowe przekąski owocowe. Produkty wyróżniające się wyrazistym smakiem owoców przez zastosowanie specjalnej technologii powolnego suszenia. Odpowiednie dla dzieci i dorosłych.
Od jak dawna istnieje marka Owocowe PrzySnacki i kto ją stworzył i dlaczego?
Marka Owocowe PrzySnacki powstała w styczniu 2021 r. (gdzie PrzySnacki oznacza Przysmaki+Snacki, czyli smaczne przekąski owocowe). Stworzyliśmy ją wspólnie z żoną po długich namysłach przy kawie. Jak to zwykle bywa – nadrzędnym celem było zachęcić nasze dzieci, a mamy ich 3, do jedzenia zdrowych nieprzetworzonych przekąsek. Na początku były to suszone owoce (jabłko, gruszki, maliny), aby po długich próbach dojść do obecnego produktu, jakim są suszone przeciery owocowe.
Co charakteryzuje produkty marki Owocowe PrzySnacki? Co wyróżnia produkty z gamy marki Owocowe PrzySnacki spośród innych dostępnych na rynku?
Zdecydowanie smak - wg opinii klientów nasze produkty smakują lepiej, niż u konkurencji, ze względu na technologię, którą stosujemy przy produkcji naszych wyrobów-powolne suszenie w niskiej temperaturze (ok. 45 st.), (i co ważne, wszystkie owoce oprócz egzotycznych pochodzą od polskich sadowników). Na ten moment jesteśmy jedynym krajowym producentem wyrobów z taką technologią. Na rynku można spotkać podobne produkty, wyprodukowane m.in. na Ukrainie, Turcji, a nawet RPA w innej technologii – albo z zagęszczonych przecierów albo z koncentratów soków owocowych (mała ilość błonnika, pektyn, mniej wyrazisty owocowy smak).
Co wpływa na cenę produktów Owocowe PrzySnacki?
Cena surowca, cena opakowań i etykiet, cena energii elektrycznej, robocizna
Jak wygląda dostępność produktów Owocowe PrzySnacki w ciągu roku? Z którymi produktami może być problem z dostępnością i w jakim okresie roku?
Nasze przeciery są przechowywane w aseptycznych Bag-in-Box (tak jak świeżo wyciskane soki owocowe), co powoduje, że mamy dostępność przez cały rok.
Jakie są plany firmy odnośnie powiększania asortymentu lub ulepszania obecnego asortymentu?
Stale powiększamy asortyment o nowe smaki (obecnie doszedł smak jabłko-pomarańcza), za kilka tyg. będzie jabłko-mango, w planach z dodatkiem przecieru z bananowego i gruszkowego (jesteśmy ograniczeni tylko wyobraźnią i dostępnością nowych smaków). W kolejnym etapie są plany produkowania przekąsek z dodatkiem kakao czy orzechów, a nawet z dodatkiem przecierów warzywnych. Co dotyczy ulepszania -planujemy też pakowanie w mniejsze opakowania (po ok. 20 g), aby były dostępne dla dzieci jako opcja jednorazowa.
Czy są plany ekspansji na inne rynki świata czy tylko skupienie się na obecnym rynku?
Obecnie skupiamy się na rynku krajowym, ale jeden z naszych odbiorców oferuje nasze produkty na rynku w Wielkiej Brytanii
Czy mają Państwo informację od klienta, że jakiś produkt pozytywnie na niego wpłynął? Jeśli tak to który produkt i w jaki sposób pozytywnie wpłynął na klienta?
Jeden z naszych klientów (właściciel sklepu ze zdrową żywnością w Poznaniu) powiedział, że klienci porównują nasze produkty do owoców liofilizowanych (które obecnie przyjmuje się jako najbardziej zdrowe i wyraziste w smaku, a są znacznie droższe)
Który z produktów Owocowe PrzySnacki cieszy się największą popularnością?
Zdecydowanie przoduje jabłko-truskawka, ale zakładam, że jabłko-mango też będzie na podium.
Jakie pytania najczęściej zadają klienci i co Państwo na nie odpowiadają?
W jakiej technologii jest to wyprodukowane – technologia suszenia w niskiej temperaturze
Czy są dodawane wzmacniacze smaku, cukier, zagęstniki, itd. – nie
Czy mają długi termin przydatności – tak, 365 dni
Czy planujemy wejść do sieciówek – typu Lidl, Biedronka, Dino, etc. – zdecydowanie nie.