Szybki kontakt: +48 71 727 62 40, sklep@marketbio.pl

Jak przyrządzić pełnowartościowe śniadanie?

19-03-2021

Jak przyrządzić pełnowartościowe śniadanie?

Dlaczego śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia?

Mamy prostą odpowiedź, śniadaniem zaczynam każdy dzień. Jeśli jego początek będzie pełnowartościowy, to zdrowa energia zostanie z nami na długo, a codzienne wyzwania staną się łatwiejsze do podjęcia

musli pitaja

Śniadanie dostarcza nam pierwszej dawki mikro i makroelementów oraz witamin, dzięki którym, niczym Ranny Ptaszek możemy zdrowo „wystartować” w udany dzień! Żeby tak się stało, śniadanie powinno być spożywane regularnie, nie dłużej niż godzinę po przebudzeniu, oraz dostarczyć odpowiednio wysoką ilość energii aby bez głodu czy senności doczekać pory kolejnego posiłku.

Śniadanie musi być pełnowartościowe

Żeby śniadanie spełniało swoje przeznaczenie w odpowiedni sposób, musi zostać przygotowane zgodnie z kilkoma prostymi zasadami. Przede wszystkim śniadanie musi być pełnowartościowe, zdrowe, pożywne, odpowiednio zbilansowane oraz, co najważniejsze, smaczne. Jak to wszystko pogodzić i jeszcze zdążyć wypełnić obowiązki dnia codziennego? Wraz z Rannym Ptaszkiem zapraszamy na krótką wędrówkę pośród sztućców, talerzy i miseczek

 

Najbardziej zdrowe jest to co znajduje się najbliżej natury i jest tylko nieznacznie lub wcale nie jest przetworzone. Dlatego wartościowe śniadanie najlepiej oprzeć na roślinnych komponentach, które dostarczą wszystkiego co najważniejsze. Aby pierwszy posiłek był pełnowartościowy, odpowiednio zbilansowany oraz pożywny należy zwrócić uwagę na to, co koniecznie musi znaleźć się na talerzu, oraz ile „miejsca” powinno na nim zająć. Ponad połowa produktów włączanych do śniadania powinna być warzywami oraz owocami. Jedną czwartą powinny stanowić źródła węglowodanów. Ostatnia ćwierć przeznaczona jest dla składników dostarczających białek.

ananas i kokos

Owoce i warzywa

Owoce oraz warzywa w formie nieprzetworzonej oraz suszonej dostarczają skondensowanej porcji witamin oraz mikroelementów. Ciemne owoce, takie jak jeżyny, jagody goji, maliny czy borówki są świetnym źródłem witaminy C. Nasiona słonecznika wspomogą witaminami z grupy B, pozytywnie wpływającą na układ nerwowy… oraz samopoczucie. Doskonałe uzupełnienie niezbędnych mikroskładników stanowi kwas foliowy zawarty np. w liściach szpinaku. Nie należy też zapominać o zbilansowaniu odpowiedniego poziomu potasu oraz magnezu zawartych m.in. w bananach (K) czy surowych, pokruszonych nasionach kakaowca (Mg).

 

Używaj produktów bazujących na węglowodanach złożonych!

Gdzie ich szukać i jakie dają korzyści? Otóż stanowią „paliwo” dla naszych organizmów, pozyskane z odpowiednich źródeł przynoszą same korzyści. Gdzie ich szukać? Z pewnością możecie zaufać takim zbożom jak owies czy proso – z którego powstaje kasza jaglana. Energia dostarczona w ten sposób będzie się stopniowo uwalniać. Skoro już wspomnieliśmy o zbożach, warto pochylić się nad błonnikiem, którego są źródłami. Śniadanie wzbogacone o błonnik pokarmowy zrewanżuje się sprawniejszą pracą jelit ale także ograniczy niekorzystny proces wchłaniania cholesterolu oraz glukozy do organizmu – na wagę złota są tutaj beta-glukany, w które obfitują płatki owsiane. Co najważniejsze, produkty z pełnego przemiału dostarczają organizmowi witamin z grupy B, a także składników mineralnych, takich jak: magnez, fosfor, miedź, cynk – istna kopalnia zdrowia!

 

Białko, które znajdziecie m. in. w nasionach słonecznika, nasionach chia, orzechach, pestkach dyni, nasionach konopi czy napojach oraz jogurtach roślinnych, jest elementarnym budulcem wszystkich komórek naszego ciała. Pamiętając, że białko powinno stanowić jedną czwartą zawartości „talerza śniadaniowego” nie bój się więc używać roślin oraz ich elementów, tak hojnie dostarczających wartościowych składników

No dobrze, ale to wszystko brzmi dość skomplikowanie i wymaga dużego nakładu pracy, żeby połączyć wszystkie elementy i nie wiadomo jak będzie smakował rezultat. No cóż, zrobiliśmy to za Was Przygotowaliśmy zestawy smakowitych oraz funkcjonalnych posiłków, bogatych w owoce, źródła błonnika oraz zdrowych węglowodanów, które swymi składami dostarczają wszystkiego, czego potrzeba Waszym śniadaniom

Propozycje znajdują się tutaj:

https://marketbio.pl/manufacturer/inna-bajka-aybioo-sp-z-o-o

 

ŁADOWANIE....
ŁADOWANIE....
ŁADOWANIE....
ŁADOWANIE....
ŁADOWANIE....
opineo
ceneo
trusted-shops
google